Sunday 20 November 2011

Warna-warna Prihatin Untuk Kawan-Kawan di Palestin

Pertandingan mewarna dan melukis oleh anak-anak Kg Seri Merlong Rengit Batu Pahat telah secara langsung memperkenalkan isu Palestin dan realiti kehidupan anak-anak di Palestin dikalangan pelajar-epajar sekolah yang sedang bercuti. Anjuran Kelab Sayangkan Pelestin SMKPB-AQSA berjaya menyuburkan kesedaran dikalangan kanak-kanak sekecil peringkat Tadika. Bermla dengan merenung lakaran Dome of he Rock dan kibaran bendera Palestin kemudian diikuti dengan komunikasi visual sambil mengenakan warna-warna pilihan terbaik untuk menggunakan jari jemari yang lembut,  Insya Allah akan mampu melakar memori mengenai Palestin bila mereka besar nanti.

Lukisan-lukisan tersebutnya kemudiannya dinilai secara bersama oleh urusetia dan anak-anak secara bersama bagi memilih pemenang-pemenang.














Keputusan dibacakan oleh adik Nurul Aida Mohd Habib (Pengarah Program) dan hadiah-hadiah serta cenderahati disampaikan oleh Ketua Kampung Seri Merlong, Tn Hj Mohd Adil Hj Siraj sambil disaksikan oleh Setiausaha Masjid iaitu Tn Hj Basiron Solihin, Dr Mohd Zin dan para jamah masjid yang hadir selepas solah Isya' di Masjid.

Tahniah ...! dan Terima Kasih yang tidak terhingga. Semoga Allah menambahkan keimanan dan kemakmuran hidup buat Kg Seri Merlong.







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...